Dedublare in opt pași

 Majoritatea autorilor care au scris despre dedublare sunt de acord cu faptul că fiecare din noi își părăsește corpul fizic în fiecare noapte. Ei consi­deră totodată că ne putem antrena subconștientul „să ne trezească” imediat după ce ne-am părăsit trupul. Iată câteva metode pentru a impregna în subconștient această idee: idei-forță afișate la vedere, lectura anumitor cărți, ascultarea unor înregistrări cu mesaje subliminale, vizualizări.

Prima metodă constă în autosugestionarea cu ajutorul unor idei-forță. De exemplu: „Vreau să am o experiență de dedublare”, „Vreau să îmi părăsesc temporar corpul fizic”. Cele mai bune momente pentru a vă induce aceste su­gestii sunt chiar înainte de a adormi și imediat după trezire. În aceste clipe suntem într-un contact foarte apropiat cu propriul nostru subconștient. De aceea, este bine să vă treziți lent și, timp de o jumătate de oră, să repetați frazele pe care le-ați ales pentru autosugestionare.

A doua metodă este de a citi cărți despre dedublare. Ceea ce citim ne impregnează puternic subconștientul.
Urmează înregistrările cu sugestii pozitive. În acest caz, este important să le ascultați cât mai des și cât mai atenți.
Metoda următoare este cea a vizua­lizării creatoare. Vizualizați-vă cum părăsiți trupul și spuneți în gând: „Da, pot face cu ușurință aceasta.” Imaginați-vă scene din ce în ce mai complexe, în care zburați sau în care țâșniți liber în spațiul infinit. Nu uitați, și acest lucru trebuie făcut zi de zi.

Pregătirea fizică
Cel mai potrivit moment pentru a exersa dedublarea este dimineața, după ce vă treziți în modul cel mai natural cu putință (fără ceas deșteptător, telefon, etc). Lăsați-vă trupul să se odihnească deplin. Fiecare persoană are nevoie de un anumit timp pentru somn. Secretul constă în a vă menține trupul într-o stare de relaxare perfectă, dar fără a fi obosit. Dacă oboseala este prea mare, riscați să adormiți în timpul exercițiului.
Muzica poate fi excelentă pentru relaxare și pentru calmarea mentalului. Este bine să ascultați muzică relaxantă, plăcută, în timpul exercițiilor de dedublare, dar acest lucru poate fi și deranjant pentru unii deoarece sunetele exterioare vă pot distrage de la concentrarea interioară.
În timpul practicii dedublării, ur­mă­riți să vă așezați astfel încât să nu vă
a­mor­țească vreo parte a corpului. Alegeți poziția cea mai comodă.
Asigurați-vă că nimic nu vă va de­ranja în timpul antrenamentului. Nu stabiliți un anumit timp limită pentru exercițiu. Veți avea tendința de a vă uita la ceas.

Primul pas – relaxarea
Următoarea condiție pentru dedublare este relaxarea perfectă a corpului fizic. Relaxarea este cea mai importantă pentru că, dacă nu sunteți relaxați, mentalul vostru va fi atent asupra diferitelor părți ale corpului. Testele de laborator făcute asupra cosmonauților au arătat că trupul este mult mai relaxat în timpul unei experiențe de dedublare decât în timpul som­nului. Este bine să exersați relaxarea zi de zi, până când veți reuși să vă relaxați perfect în doar câteva minute.
Relaxați-vă trupul gradat, pe segmente, de la picioare spre cap, până când chiar și fața vă va fi relaxată profund.
Puteți să țineți cont și de următorul aspect: cu cât este mai bine relaxat corpul, cu atât îl veți simți mai puțin. În timp ce vă relaxați, imaginați-vă că nu aveți brațul stâng. Când aveți senzația că acel braț chiar vă lipsește, atunci brațul va fi relaxat complet. Continuați cu brațul drept, apoi cu picioarele. Vă puteți juca, presupunând că membrele vă stau în diferite poziții și constatând cât de bine vă puteți imagina senzația că sunteți chiar în acele poziții. Dacă veți fi în stare să pierdeți orice senzație din brațe și picioare, sau să vă imaginați că acestea stau în diferite poziții, atunci puteți fi siguri că trupul vă este relaxat perfect.
Apoi relaxați-vă complet fața. Iată o modalitate simplă: cu ochii închiși, pri­viți cât mai profund în întuneric, apoi strângeți ușor pleoapele și rotiți ochii până când apare o ușoară senzație de oboseală. Apoi relaxați complet mușchii feței timp de aproximativ cincisprezece secunde. Repetați această secvență de doi pași de câteva ori. Apoi mai relaxa­­ți-vă o dată întregul corp și străduiți-vă să nu vă gândiți la nimic. Relaxați-vă cât mai profund și mintea. S-ar putea ca încă din acest moment să apară vibrațiile așteptate, să puteți deja “țâșni” în spațiu, dar această realizare apare de obicei după o practică consecventă. După ce v-ați relaxat complet, nu vă mai gândiți la corpul fizic.

Pasul doi – Calmaţi-vă mintea
Există cinci puncte-cheie asupra cărora trebuie să ne concentrăm în timpul unei experiențe de dedublare: starea minții, realismul, mișcarea, receptivitatea și pasivitatea.
Când încercați să vă părăsiți corpul, un aspect foarte important este starea minții. De pildă, o stare excelentă a minții pentru a putea realiza dedu­bla­rea poate fi cea în care vă simțiți ca un copil care se joacă; totul trebuie să fie la fel de simplu și natural ca respirația. Este destul de greu de descris starea la care trebuie să ajungeți, dar în momentul în care veți începe să aveți experiențe astrale va deveni totul foarte clar, veți ști perfect spre ce stare să țintiți. Cea mai bună stare de spirit este cea în care sunteți tăcuți, complet pasivi și observatori. În această stare de pasivitate mintea nu se agită. Nu există emoții și procese analitice, ci doar observare. Vizualizarea este importantă în multe dintre tehnicile de dedublare, iar această stare a minții, de pasivitate, face mult mai ușoară vizualizarea anumitor imagini fără ca mintea să înceapă să călătorească.
Cel de-al doilea punct, realismul, se referă la gradul de concentrare asupra unei ținte. Lumea în care trăim pare reală pentru că suntem atât de concentrați asupra ei. Ar trebui să învățați să vă concentrați în afara propriului corp cu o asemenea putere încât totul să devină real.
Al treilea punct constă în acea mișcare de balans sau de ridicare pe care o veți simți în corp. Puteți începe cu o mișcare de ridicare interioară, imaginativă, care apoi să devină chiar reală. Pe urmă veți putea folosi acest balans pentru a vă propulsa în afara corpului fizic. Gândiți-vă că trupul se balansează ușor în sus și în jos, sau la stânga și la dreapta, într-o mișcare ritmică.
Următorul punct este receptivitatea. Aceasta este absolut necesară pentru a crea sau pentru a induce vibrațiile. Va trebui să deveniți extrem de receptivi la tot ceea ce se petrece cu voi în timpul antrenamentului.
Ultimul punct, pasivitatea, este, de asemenea, foarte important. Cu cât veți fi mai pasivi cu atât va fi mai ușor să intrați în starea de dedublare. Dacă mintea dorește să controleze experiența, ea va fi prea concentrată asupra lumii fizice. În timp ce exersați ar trebui să fiți preocupați doar de momentul care există atunci, de prezent. Urmăriți să aveți o atitudine de acceptare și detașare față de rezultatele tehnicii. Fiți cu totul în prezent, fără a vă gândi deloc la ceea ce va urma.
În această stare de pasivitate puteți iniția anumite acțiuni (cum ar fi vizua­li­zările), fiind totodată martorii acestora. Dacă veți înțelege această stare a minții și o veți putea crea, atunci conștiința nu va mai cădea în capcana viselor și va fi mai ușor să o menținem trează chiar și după ce aceasta va părăsi corpul fizic. Trebuie doar să deveniți un observator pasiv dar vigilent.
Pentru a reuși să vă dedublați nu e bine să exersați cu încrâncenare, sau să vă supărați dacă nu reușiți de la început. De asemeni, nu trebuie să vă obsedeze rezultatul.
Încetiniți-vă ritmul gândurilor și aduceți-vă în acea stare de spirit pasi­vă și receptivă. Goliți-vă gradat min­tea de orice fel de gânduri. Există multe tehnici pentru a face asta. Cea mai simplă constă în concentrarea asupra “ecranului” minții, ce apare ca un fundal negru sau indigo atunci când închidem ochii.

Pasul al treilea – Căutarea limitei conştiinţei
Următorul pas este cel de „căutare a limitei conștiinței”, de explorare a gra­niței dintre somn și starea de veghe. Lăsați-vă să adormiți, dar încercați să vă „prindeți” pe voi înșivă chiar în momentul adormirii și reveniți la o stare de con­știință deplină. Lăsați-vă iar să ador­miți, de data aceasta mergând puțin mai de­par­te, apoi treziți-vă iar. Repetați a­cești pași de câteva ori, până când corpul va fi relaxat profund iar mintea va găsi a­cea stare de pasivitate despre care vorbeam mai sus.

Pasul al patrulea – Vizualizaţi un obiect
Apoi, vizualizați un obiect mic, de exemplu o sferă de dimensiuni mici, la aproximativ un metru, un metru și jumătate, chiar deasupra voastră. Vizualizați cât mai clar posibil. Nu mergeți mai departe până când nu veți putea vedea cu ochii minții acest obiect, cu o claritate maximă.

dedublare fig 1

Pasul al cincilea – Daţi obiectului un mic balans
Apoi începeți să mișcați obiectul înainte și înapoi, astfel încât să pară că se apropie și de depărtează de voi. La început vizualizați o mișcare foarte ușoară, ca și cum obiectul ar pluti în fața voastră.
Mențineți obiectul într-o mișcare de balans constantă. Nu opriți mișcarea. Continuitatea acestei mișcări vă va ajuta să faceți imaginea stabilă și să îi dați mai mult realism.

dedublare fig 2

Pasul al şaselea – Măriţi amplitudinea mişcării
Încet, măriți amplitudinea de mișcare a sferei. Pe măsură ce veți face acest lucru, imaginea va deveni din ce în ce mai reală. Aveți grijă ca vizualizarea să aibă perspectivă și adâncime. De fiecare dată când obiectul se apropie, ar trebui să fie tot mai mare. De fiecare dată când se îndepărtează, ar trebui să fie mai mic. Nu uitați, trebuie să mențineți în continuare starea de pasivitate și de liniște a minții în timpul acestui exercițiu.

dedublare fig 3

Pasul al şaptelea – Mişcaţi-vă în sens opus obiectului

dedublare fig 4

dedublare fig 5

Generați acum, în imaginație, o mișcare de balans a corpului în sens opus mișcării obiectului. Imaginați-vă că obiectul are o forță de atracție foarte puternică, ce vă afectează balansul. Pe măsură ce obiectul se apropie, vă simțiți tot mai atrași de el. Pe măsură ce se depărtează, vă lăsați pe spate în poziție de plecare.
Odată cu fiecare apropiere din ce în ce mai mare a sferei, simțiți cum forța de atracție vă deplasează din ce în ce mai puternic în direcția ei.

Pasul al optulea – Apucaţi obiectul şi lăsaţi-l să vă scoată din trup
După ce imaginea a devenit foarte vie, la o apropiere a obiectului, apucați-l cu puterea imaginației voastre. Când obiectul vizualizat se va îndepărta, acesta va atrage după sine și conștiința voastră, care și-a părăsit trupul.
În acest moment, corpul astral s-a desprins deja de corpul fizic. Acum puteți să vă expansionați conștiința, păstrând starea de vigilență și atenție. Sunteți liberi să explorați lumea astrală!
Este important să vă examinați conștiința în timpul experienței pentru a vă asigura că nu dormiți. În timpul experienței întrebați-vă: „Se petrece în realitate, sau visez?”. După revenirea în corpul fizic amintiți-vă cât de conștient ați fost în timpul experienței.
A învăța cum să-ți părăsești corpul fizic este o activitate care necesită mult timp, exercițiu și răbdare. Nu așteptați rezultate peste noapte. Unii oameni au lucrat ani de zile până când au reușit să aibă o experiență de dedublare. Alții nu au obținut nici un rezultat pentru că au fost prea încrâncenați. Învățați să lăsați lucrurile să decurgă firesc. Prima dedublare este cea mai grea. După ce ați trăit o dată această experiență, va fi mult mai ușor să o repetați.


dedublare fig 4

dedublare fig 6

Explorarea unor lumi noi, încă necunoscute, poate părea adeseori dificilă începătorilor, dar devine din ce în ce mai fascinantă pe măsură ce avansăm în arta dedublării.

text Ioana Plăvițu
Revista Misterelor 43/2002

Nu sunt comentarii la acest articol!

Adauga un comentariu

Comentariile care contin injurii, un limbaj licentios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau ura vor fi sterse. Ii încurajam pe cititori sa ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate.

Introdu numarul din imagine:
security
Aura - elemente practice de percepție Aura - elemente practice de percepție

Toți oamenii au, la modul potențial capacitatea de a percepe aura. Această putere așa- zis paranormală depinde în primul rând de deschiderea minții noastre către astfel de experiențe deosebite precum și de eliminarea ideilor preconcepute,…

Sunt suflet în sufletul neamului meu Sunt suflet în sufletul neamului meu

SarmizegetusaEste cea mai însemnată și cea mai întinsă așezare dacică. Chiar istoricii străini sunt încredințați că cetatea și ruinele de cult care au rezistat aici nu au pereche în Europa. Mai degrabă un loc de refugiu…

Glosar de termeni